Cykeltur?

Nu så är man hemma efter en stressig dag. Var med Kajsa och Camilla efter skolan idag, Camilla skulle rida. Jag kan säga att jag är riktigt imponerad. Hon var en stjärna i sadeln, hade bara lite problem med takten emellanåt. Sen var det bara hem och vända, ännu mer hästar. Jag kom ju på att det var trav här i övik så jag for iväg och träffade Linnea, hon kom fyra. Mycket duktig hon med. 

Imorse när jag skulle cyckla till skolan så gick det åt helevete kan man säga. Min sadel på cykeln har ju varit skyhög men jag har inte orkat att sänka den och det fick jag ju äta upp idag. När jag först skulle starta så fastnade min dataväska under sadeln så det slutar med att hela cykeln välter och det flyger grejer överallt. När jag tålmodigt plockat upp alla grejer och ska göra ett nytt försök så drar jag väskan framför mig istället så att jag kommer upp på sadeln. Det gick ju strålande ända tills jag inser att jag inte kan styra med väskan frammåt och far rakt in i en husvägg. Till saken hör att det i en bil suttit en kille och sett hela händelseförloppet, jag slängde en blick ditåt och såg att han typ låg dubbelvikt i sätet. Lite pinsamt, men jag gjorde nog hans dag roligare.

Sadeln är nu sänkt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0