1 april

Jag känner mig fortfarande uppsvälld sen gårdagen, lite för mycket tårta och smörgåstårta. Men det var det värt, det är ju så gott. Idag är det min frsta officiella arbetslösa dag. Hur känns det då? jodå, är väl inte allt för kul men jag hoppas att det ordnar sig med a-kassan och allt. Arbetsförmedlingen ringde mig igår också, frågade om jag ville ha en personlig coach men jag har ju redan en så jag skippade det.

Ringde till volvo igår också så ikväll blir det till att bogsera bilen till verkstan, spännande! Eller kanske inte, jag är lite orolig, tycker inte om sånt där men det är ju tur att jag har en vänlig far som ska hjälpa mig.  Kom på att jag skulle låta dom servicera bilen också så det blir lite dyrare men den jäkla lampan som det står service på kanske slocknar i alla fall.

Idag är det ju första april också, hoppas att man inte blir lurad, det som stod i tidningen idag var ju värdelöst. Det stod att dom skulle sätta upp vindkraftverk mellan hemavan och ammarnäs, sen skulle man kunna lägga i svensk mynt eller euro i en automat så kunde man få el till stugan, ladda mobilen eller ladda sin eldrivna skoter.  Det skulle alltså finnas ett uttag mitt i skogen så att man kan ladda saker. Vilket skämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0