Uträkningar

Nu har vi börjat lite med företagsekonomin och tro det eller ej, men jag tycker att det är rättså intressant. Detta även eftersom jag och två av mina vänner Nina och Bettan har kommit på en ypperlig ide på ett företag vi kanske vill starta. Idag tänkte jag testa lite uträkningar för att se hur mycket vi kommer att kunna tjäna på det. Detta var dock inte lika roligt, om vi inte har några kostnader vilket jag inte tror att vi kommer att ha och om det bara är en som jobbar med det, alltså ett enslilt företag,(vi är ju tre). Men mitt exempel inefattar bara en, i alla fall: För att få ut en lön på 1000:-/månaden kommer vi behöva ha minnst 25 prenumeranter, om vi räknar på de priser vi hade tänkt. Så nu vet ni det!

Nu ska jag försöka göra något annat nyttigt, känns dumt att bara sitta och titta på när pappa jobbar. Hejochhå


Kommentarer
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Jaså då vet vi det! Men jag tycker vi ska ha ett möte så snart som möjligt så vi kan dra igång det!

2010-08-29 @ 14:57:30
URL: http://ninai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0